onsdag 19 mars 2008

Onsdag i påskveckan

Nu värker det i muskler och leder. Är inte van att arbeta så mycket. Det var 4:e dagen med tungt arbete idag. Det skall snöa i natt, och snabbade mig därför att fota resultatet av dagens insats. Jag som har haft ledigt har återuppbyggt lecamuren kring trappen bakom huset. Det var inte roligt. För det första gillar jag inte leca-muren, men det skulle bli så omfattande att göra något annat, och det var inte planen att göra det nu. För det andra var det svårt att få de gamla leca-blocken att passa ihop igen, plus att de är så tillgrodda... Och gruset tog slut så jag behövde åka och köpa lös leca för 500 kr. Ändå vet jag att det kommer bukta ut av tjälen nästa vinter. Är helt enkelt inte riktigt tillfreds, men allt kan ju inte vara perfekt.

Här är före - och efter-bilder av trappan:
Före:

Efter:

NärHarald kom hem från jobbet fullförde han syll-projektet (förutom den ena syllen som blev över) Så här blev det (Torkstativet har förresten kommmit på plats också):

2 kommentarer:

Grindvollen gård sa...

Her går det unna, dette kommer jo til å bli så fint når gresset har begynt å gro til. Men tror du må droppe å så gressfrø i dag... hehe, ikke samme vår-følelsen i dag som vi hadde i går. Her laver det ned med snø! Lykke til i hagen, må komme ut å se snart!

Maria sa...

Jo takk. 20 cm her nå. Trur det vil lønne seg å ha is i magen når det gjelder planting.