lördag 28 juni 2008

Kanske nästa år

Fikk en idé för ett tag sen, men jag besinnar mig. Jag borde absolut prioritera att göra färdigt pågående projekt. Men en oskyldig liten skiss kan man väl göra, eller?
Det här är på sydostsidan av huset, med förmiddagssol. Längs huset blommar inte så mycket just nu, men det är alltså min oranga och lila rabatt med daglilja, Akileja, Allium, blåbär och lila tulpaner. Det som ligger ner är en blåklint i knopp. Det hela går över i en grässlänt med en tofs Gullris. Här står också grannens skott av Rönnsumak (N=Hjortesumak), samt från och med idag, den lilla japanska Azalean och Hortensian (så får vi se om de trivs bättre här).

Gräset ner mot huset är svårt att klippa, mellan kompostbinge, rädisodling och oljefat. Här vill jag ha grus istället. Och så en liten mur (40-50cm) som tar upp höjdskillnaden. Vad tycks? Vad som eventuellt kan få växa här har jag inte tänkt så mycket på ännu.

Inga kommentarer: