lördag 28 juni 2008

Orkidépyssel mm


Idag är jag förkyld, men vissa framsteg har gjorts i alla fall. Jag började med att knyta ihop en ampel av hampsnöre, anpassad till en terracottakruka jag köpte igår. Tipset fick jag i Hagen for alle (Allt om Trädgård) nr 10-08. Men det står fel. Om man tar 8 lika långa snören och knyter ihop de på mitten först, så delar man dem och knyter ihop de 4 och 4, inte 2 och 2?

Jag vet inte vad orkidén heter. Vi fick den i inflyttningspresent, och den har just blommat färdigt sin andra gång nu. Som belöning har den fått orkidénäring och ny -jord, och så skall den få hänga under Paradisbusken i sommar.
Annars har jag rensat ogräs och lagt bark på fiberduken runt senaste rosplanteringen idag. Samt flyttat Hortensian och Japanska azalean till en ny och soligare plats.

Inga kommentarer: