söndag 29 mars 2009

Blommor till bordsdekoration

Vi skal ha bröllopsfest den 2:a maj, och jag har en viss plan när det gäller blomdekorationer till festborden. Jag har försökt minnas hur det har sett ut på andra bröllopsfester vi varit på, men sanningen är: Blomdekorationer är det sista man minns från en fest. Så varför lägga ner en förmögenhet på detta?
Någon egentlig brudbukett blir det heller inte, eftersom vår vigsel ska äga rum under lite otraditionella former.
Igår köpte jag små, jättesöta vaser på IKEA(12 cm höga). 35 stycken för 19 kr/st. Jag tog alla de hade!
Här ska jag få hjälp av mamma och Cissi till att plocka det som finns i trädgården och fylla på med köpe-blommor (det behövs antagligen). Förhoppningen är att grannen Ingers plommonträd står i blom! (och att jag får lov, reservplanen er Jannes plommonträd på Grindvollen Gård).

Inga kommentarer: